شنبه 7 میزان 1403 برابر با Friday, 27 September , 2024

دیپارتمنت انجنیری نرم‌افزار

 

1 معرفی

دیپارتمنت انجنیری نرم افزار همزمان با شروع فعالیت دانشکده کمپیوتر ساینس به عنوان زیر بنایی این دانشکده در سال 1392 آغاز به فعالیت نمود. دیپارتمنت انجنیری نرم‌افزار دانشگاه ابن سینا به یادگیریِ استفاده از اصول انجینیری مناسب برای تولید و ارائه محصول نرم افزار با کیفیتی که قابل اطمینان و با صرفه بوده و برروی ماشین‌های واقعی به طور صحیح عمل نماید، می‌باشد. هدف از آموزش انجینیری نرم افزار تربیت و آماده ساختن دانشجویان در بخش های برنامه نویسی، تحلیل، طراحی، ساخت، راه اندازی نگهداری و عیب یابی سیستم های نرم افزاری می باشد.

2 چشم‌انداز 

دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا سعی دارد تا فارغ التحصیلان با توانایی های لازم برای طراحی، توسعه و مدیریت نرم افزارهای متنوع و موثر در صنایع مختلف به دنیای کار وارد شوند.

برنامه های دیپارتمنت انجنیری نرم افزار می تواند قرار ذیل می باشد:

  1. برنامه های تحصیلی بروزشده: دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا هدف دارد تا برنامه های تحصیلی کیفی و جامعی را برای دانشجویان به ارمغان بیاورد. این برنامه ها شامل دروس تئوری و عملی در زمینه انجنیری نرم افزار، تکنولوژی های مرتبط و مهارت های عملی مورد نیاز در صنعت می باشد.
  2. توجه به ارتباط با صنعت: دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا در تعامل مستمر با صنعت است. این دیپارتمنت همکاری با شرکت ها و سازمان های صنعتی مختلف را به منظور درک نیازهای آنها و بروزرسانی برنامه های تحصیلی به منظور تامین نیازهای بازار راه اندازی می کند.
  3. ارائه فرصت های شغلی: دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا به دانشجویان فرصت های شغلی مناسب و رقابت پذیر در بازار ارائه می دهد. این شامل کارآموزی، مشارکت در مسابقات برنامه نویسی(ICPC) و فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیلی می باشد.
  4. توسعه مهارت های عملی: دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا به دانشجویان امکاناتی برای توسعه مهارت های عملی در زمینه طراحی و توسعه نرم افزارهای تجاری و صنعتی می دهد. این شامل کار با ابزارها و تکنالوژی های رایج در بازار و همچنین انجام پروژه های گروهی می باشد.
 

3 ارزش‌ها

دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا به منظور بهبود عملکرد به موارد ذیل ارزش می دهد:

  1. 1. کیفیت: دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا بر کیفیت آموزش و پژوهش توسط استادان و محصلان تمرکز دارد. این دیپارتمنت تلاش می کند تا دانشجویان را به دانشمندان و متخصصانی تبدیل کند که توانایی های لازم برای طراحی و توسعه نرم افزارهای با کیفیت و کارآمد را داشته باشند.
  2. نوآوری و خلاقیت: دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا ارزش بالقوه نوآوری و خلاقیت را برای دانشجویان خود ترغیب می کند. این دیپارتمنت سعی دارد به دانشجویان خویش امکان ایده های نوآورانه پرداخته و نرم افزارهایی را طراحی و توسعه دهند که به حل چالش های جدید بپردازند.
  3. 3. رشد شخصی و حرفه‌ای: دیپارتمنت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا سعی در ایجاد فرصت های رشد شخصی و حرفه ای دانشجویان می باشد. این دیپارتمنت در تلاش است تا محصلان با توسعه مهارت های عملی و تخصصی خود، در محیط های کاری و بازار کار فعالیت کنند.
 

4 کریکولم

کریکولم دیپارتمنت انجنیری نرم افزار قر ار ذیل می باشد.

5 زمینه هاي شغلی

با گذراندن دوره های تحصیلی در دیپارتمانت انجنیری نرم افزار دانشگاه ابن سینا، شما می توانید در زمینه های شغلی متنوعی فعالیت کنید. برخی از زمینه های شغلی که در این دیپارتمانت ممکن است برای شما در دسترس باشد، عبارتند از:

  1. انجنیر نرم افزار: به عنوان یک طراح نرم افزار، شما می توانید به طراحی، توسعه و تست نرم افزارها مشغول شوید. این شامل توسعه نرم افزارهای موبایل، وب، کارآمدی و پایداری نرم افزار و مدیریت پروژه های نرم افزاری است.
  2. انجنیر تست نرم افزار: در این نقش، شما مسئولیت انجام تست های نرم افزاری و اعتبارسنجی آنها را بر عهده دارید. شما برنامه های تست را طراحی و اجرا می‌کنید و مشکلات و باگ ها را شناسایی و رفع می‌کنید.
  3. مهندس امنیت نرم افزار: به عنوان یک انجنیر امنیت، شما مسئولیت محافظت از اطلاعات و داده ها در نرم افزارهای مختلف را بر عهده دارید. شما به تحلیل ریسک ها، پیشگیری از نفوذ و اجرای استانداردهای امنیتی می پردازید.
 

6 ارتباط

7 استادان

دیپارتمنت تکنالوژی معلوماتی بیش از 8 استاد مجرب که دارنده مدرک تحصیلی ماستری و دانشجویی دوره دکترا می باشند. اکثر از استادان تجربه کافی تدریس در زمینه تدریس می باشند.

8 مقررات، لوایح آموزشی و فورم‌ها

9 رویدادها و تصاویر