شنبه 7 میزان 1403 برابر با Friday, 27 September , 2024
گرامیداشت و تجلیل از روز دانشجو و تقدیر از دانشجویان برتر مقطع لیسانس و ماستری و فارغ‌التحصیلان کارآفرین دانشگاه ابن‌سینا، با حضور ریاست محترم دانشگاه، دکتر محمد یحیی وقار، معاونان محترم دانشگاه، رؤسای دانشکده‌ها، استادان، کارکنان دانشگاه، مهمانان و دانشجویان مقطع ماستری و لیسانس در روز چهارشنبه ۲۴ عقرب ۱۴۰۲ در تالار علامه محمد اسماعیل مبلغ برگزار گردید. برنامه که با مدیریت استاد رحمت‌الله احمدی اجرا گردید با تلاوت آیات کلام‌الله مجید توسط قاری حمید محمدی، محصل مقطع ماستری دانشگاه آغاز گردید.
در ادامه دکتر محمد يحيي وقار رئیس دانشگاه ابن‌سينا ضمن گرامیداشت روز جهانی دانشجو و تبریک به دانشجويان برتر دانشگاه در سمستر بهاری ۱۴۰۲، به خانواده‌هایشان و به استادان، در مورد روز جهانی دانشجو و پیشینهٔ تاریخی آن صحبت نمودند. همچنین ضمن اشاره به نقش جنبش‌های دانشجوی در سطح جهان و از جمله جنبش دانشجویی آمریکا اشاره کردند که توانست قوانین تبعیض و تفکیک نژادی را لغو کند و زمینه نهادینه‌شدن ارزش‌های مشترک جهانی را فراهم سازد، به ارزیابی جنبش دانشجوی در افغانستان و عدم کامیابی‌های آن پرداختند. رئیس دانشگاه ابن‌سینا با برشمردن برخی از دلایل ناکامی جنبش دانشجوی در افغانستان، تصریح کردند باید تأکید بر ارزش‌های جهان‌شمول مانند عدالت، آزادی، حقوق انسان‌ها، رفع تبعیض و امثال آن دغدغه هر دانشجو باشد و این پرسش برای دانشجویان مطرح باشد که چگونه می‌توان ضمن اجتناب از جنبه‌های منفی جنبش دانشجویی درگذشته، ارزش‌های مشترک و جهان‌شمول را تحقق بخشید.
رئیس دانشگاه ابن‌سینا ضمن تقدیر از فارغ‌التحصیلان و محصلان نخبه و کارآفرین دانشگاه ابن‌سینا که توانسته‌اند بین دانشگاه و بازار کار پیوند برقرار کنند یادآوری کردند که هدف کسب علم و دانش، ایجاد توانایی به افراد و تغییر در فرد و جامعه است؛ بنابراین، برای ایجاد توانایی و ایجاد تغییر در جامعه باید عوامل مرتبط با علم و نهادهای علمی؛ مانند حکومت، نهادهای علمی و محصلان متوجه مسئولیتشان باشند و نقششان را به‌درستی ایفا کنند. ایشان یادآوری کردند که دانشگاه ابن‌سینا تمام تلاش خویش را به کار می‌گیرد تا ضمن توجه به فعالیت آموزشی، چراغ فعالیت‌های تحقیقاتی و برنامه‌های فوق‌برنامه برای توانایی دانشجویان روشن نگهدارند تا با ایجاد توانایی به محصلان زمینه تغییر در جامعه نیز فراهم شود.
سپس عابدین امیری یکی از دانشجویان دانشگاه ابن‌سینا، ضمن قدردانی از مسئولین و استادان دانشگاه ابن‌سینا به‌خاطر فراهم نمودن زمینه تحصیل در این دانشگاه از دانشجویان خواست از این فرصت مهیا شده به‌صورت خوب استفاده کند.
در ادامه محمد امان احمدی یک تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ابن‌سینا و مؤلف کتاب رهنمود حسابداری در کویکبوکس از مسئولین دانشگاه و حامی مالی کتاب تشکر و قدردانی نموده و فعالیت‌های علمی و کاری‌اش را به‌عنوان پولی بین علم و صنعت به حاضرین جلسه شریک نمود.
برنامه با اجرای تئاتر، رونمایی کتاب «رهنمود حسابداری در کویکبوکس» و اهدای تقدیرنامه‌ها، توسط مسئولان و استادان دانشگاه به دانشجویان برتر مقطع لیسانس و ماستری و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه و کارآفرین دانشگاه ابن‌سینا و اعطای تقدیرنامه به دانشجویان ممتاز مرکز زبان‌های خارجی ابن‌سینا خاتمه یافت.

پیوند کوتاه:

https://avicenna.edu.af/?p=2767

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *